Utflykt Bjurkärr

Vår naturutflykt till Åsnens Nationalpark

Vilken trevlig dag vi hade den 29 april!

Vår naturutflykt till Åsnens Nationalpark blev tack vare det fina vädret en fullträff!Vi startade vid Vallhagen 10.30 och delade upp oss i 4 bilar.

Vi anlände till Bjurkärr strax efter 11.00.  Där stod vår guide Arne Johansson från Grimslöv och väntade.

Efter lite info så vandrade vi iväg på härliga små stigar i ett underbart landskap. Bokskogen hade slagit ut, allt var så grönt och fint. Under promenaden fick vi se 300-åriga ekar och 150-åriga bokar. Arne berättade om alla fåglar, alla träd, all historia kring Nationalparken. I fjol var prinsessan Viktoria och invigde. Flera tusen var närvarande. Arne var imponerad av hur prinsessan hängde med i alla vandringar och sitt program.

Efter mycket fin information samlades vi sedan och grillade våra medhavda grillsaker. Så skönt att sitta ute och umgås.

Vi var 18 medlemmar som hade mött upp och vi fick vara med om en väldigt fin  eftermiddag. Stort tack till Ann och Conny som ordnat detta och som även skötte grillningen.