Upptaktsmöte på Ryttartorpet

Reumatikerförbundet i Växjö har haft sitt årliga upptaktsmöte.

Nitton glada och förväntansfulla medlemmar mötte upp i Ryttartorpet denna härliga eftermiddag.

Solen lyste i kapp med de leende medlemmarna, som möttes av sång och gitarrspel med allsång (från ett annat gäng). Goda våfflor bakades på löpande band och den lilla kaffetåren satt fint. Efter fikat promenerade vi runt och svarade på kluriga frågor som Leif satt ihop. Vinnare av denna tipsrunda blev Birgit Söreke som lyckades pricka in alla 12 rätt, tätt följd av Arne Eriksson som fick ihop 11 rätt. Efter tipspromenaden drog vi oss ner mot grillplatsen där Conny hade fått fin glöd. Men först skulle det spelas lite Boule. Glada skratt och tjoande hördes över nejden. Boulen vanns av Milan Bancic som fick in flest fina träffar. Efter grillningen började några trappa av, men ett tappert gäng på 10 personer stannade kvar för att spela ett parti kubb också. Detta vanns av laget som bestod av Arne Eriksson, Ulla Karlsson, Harry Pettersson och Britt Livbom. Några vilda damer vågade sig också ner i den vackra sjön för ett svalkande bad. Det blev en mycket skön och härlig dag, i glada vänners lag. Klockan 18.00 lämnade det sista gänget platsen, trötta, glada och nöjda.

Ann