Studiebesök VIDA ARENA

Studiebesök VIDA Arena

Vi har varit på en guidad tur i Arenastaden.

Vår duktige och påläste guide Thorwald Dahl lät oss först se Telenor Arena, friidrottstemplet med sina fina doserade kurvor. Sedan besökte vi FortNox Arena där Växjö Vipers spelar sina matcher i högsta serien.

Sedan blev det dags för VIDA Arena, denna eleganta multiarena. Plats för 5.750 åskådare. Där finns restaurang, en företagslounge för 400 personer, 25 loger för 8-12 intresserade, 7 kiosker, 3 sportbarer, 2 barer samt 101 (!) toaletter. Thorwald berättade att just detta sista var väldigt viktigt när bygget projekterades.

Efter att sett oss runt på alla 4 planen avslutade vi 12 intresserade deltagare dagen med en lunch på arenan. Vi såg f.ö några av Lakers spelare som satt där och åt. De hade haft förmiddagsträning och skulle om en timme stiga på sitt chartrade plan till Skellefteå. Vi var alla överens om att det är ett imponerande bygge!