Studiebesök Residenset Växjö

Måndag den 4 mars gjorde vi ett studiebesök på vårt Residens.

Vår landshövding Ingrid Burman hälsade oss välkomna. Först fick vi en riktig “go-fika” och sedan började hon berätta om sitt liv och sitt arbete. Ingrid är född i Västerbotten, hon flyttade hit från Uppsala när hon fick utnämningen till landshövding. Hon  känner för Reumatikerförbundet, hon har själv RA.

Ingrid brinner för vårt län. Hon ser till att Regeringens beslut följd regionalt och hon  har ambitioner att främja länets utveckling.Residenset stod klart 1848. Ekgolvet i mottagningsrummet är original, väldigt kul och intressant!

Sedan tog hon oss med på en rundvandring utmed den 60 meter långa “korridoren” så att vi fick se alla rummen. Vi njöt av alla fina möbler och all konst.

Vi 21 deltagare kunde konstatera att Ingrid Burman är en mycket trevlig person som verkligen bjöd på sig själv. Väldigt imponerande!