STUDIEBESÖK TEAM OLMED

STUDIEBESÖK på TEAM OLMED

Vi har gjort ett studiebesök på Team Olmed.

Vi välkomnades med fika och vår "ciceron" Annette Wallertz höll ett intresant föredrag och berättade om vad de står för. 13 personer är anställda, varav 6 ortopedingenjörer och 2 skotekniker. Team Olmed gör ortoser och proteser. Det hjälper till med utprovning av inlägg i skor. Man kan prova ut gördlar och de kan också leverera sockor om man har hälsprickor. Intressant!

Team Olmed kan också göra bröstproteser. Vi fick göra en rundvandring "bakom kulisserna" och se hur proteser och skor tillverkas. Utbudet av skor var sannerligen inte dåligt.

Man kan komma hit som privatperson men det blir naturligtvis billigare om man har en remiss från reumatologen exempelvis.

Det var lärorikt och många frågor ställdes som Annette svarade informativt på. Bra och trevligt!