STUDIEBESÖK HOFS LIVS VÄXJÖ

Vi har gjort ett studiebesök på Hofs Lifs.

. Hofs Livs har tagit sitt namn efter en kultförklarad mataffär som fanns tidigare i Växjö. I folks medvetande stod den för omtanke och kvalitet.
Nu beskrivs det nya Hofs Lifs som en delikatessaffär som serverar kultur i stället för skivad skinka!

Hofs Lifs startade i mars 2010. Ett av syften är att skapa ett nytt kulturhus. Vår guide Kirsti Sulovaara berättade att man har samarbete med Arbetsförmedlingen. Hit kommer ca 50 personer varje dag. Vi fick se in i ateljén där det skapas konstverk. Även fina bord och stolar som tillverkats här väckte beundran.

Kirsti informerade om att de har öppet kvällstid, man kan lyssna till föreläsningar, man har musikluncher och skördefest. Och dagens Växjöbor kan varje år njuta av den enorma solrosplanteringen nedanför Teknikum. I sanning imponerande!