Studiebesök Domkyrkocentrum

Vi har varit på besök i det nya Domkyrkocentrum.

Vi har varit på besök i det nya Domkyrkocentrum. Ett 20-tal medlemmar fick lyssna till vår kunniga guide, Sirpa Abrahamsson

I oktober 2013 togs det första spadtaget och invigningen skedde 12 september 2015. Invigningsdagen lockade inte mindre än 3.000 personer. Rummen var väldigt vackra, där finns både bibliotek, butik och café. Vem som helst får komma dit när som helst. (innan kl. 18.00)

Vi fick se och besöka alla tre våningar och det var imponerande hur de gjort med det gamla Karolinerhuset, det går att komma in därifrån också. Bra system med hissar för de som behöver. Ljusa och fina lokaler, genomgående grangolv. Vi blev imponerade och flera av oss kommer att återvända dit vid senare tillfälle!

LEIF