Stavgång

Reumatikerföreningen har en grupp som går stavgång en gång i veckan.

Reumatikerföreningen har en grupp som går stavgång en gång i veckan. Varje gång avslutas denna med att vi ärer gemensamt på olika ställen i och runt om i Växjö. Samtidigt som vi har en liten studiestund med olika ämnen, dialekter, fåglar, mytologi osv. Uppskattat!
Senast var vi ute vid Knutsgård, en 1800-talsbyggnad i stadsdelen Teleborg. Där finns ett fint promenadstråk fram till Theleborgs slott.

Området ingår i ett naturreservat som är beläget  i stadsdelen Teleborgs östra delar kring vattentornet och sluttningarna mot bebyggelsen i norr och Skirviken i sjön Trummen i öster. Från flera platser har man en vid utsikt ner mot Växjö. I närheten av reservatet fanns en gång Telestads by, vars bytomt nu är borta och uppodlad.

Vi byter platser (och matställe) varje vecka. Det gäller ju att vidga vyerna!