Senior Event 18-19 februari 2016

Vårt reumatikerdistrikt deltog med monter och våra föreningar skötte bemanningen. Torsdagens dragplåster blev såklart Lill-Babs, still going strong. Vårt “bidrag”  eller vad man skall säga var Sophie Holgersson-Rålin som höll en powerpoint-presentation i ämnet “Leva med fibromyalgi och annan kronisk sjukdom”Görel hälsade henne välkommen. Hon talade efter Lill-Babs varför det var knappt ett 30-tal som lyssnade. Synd, det var ett angeläget ämne.

Hon berättade kort om sig själv och familjen på ett humoristiskt vis och uppehöll sig sen vid vikten av "energihushållning" och att upptäcka "dagens guldkorn". Hon hade mycken klokskap att förmedla och gjorde det på ett mycket bra vis.Görel avtackade henne med en vacker limegrön-rosa ros + blomstercheck. Vi noterade att handstyrkemätaren blev mycket uppskattad!

Det var ganska mycket folk även på fredagen. Vi knöt många kontakter som vi ämnar följa upp till besök vid medlemsträffar. Länstrafiken Kronoberg hade monter mittemot oss och där var det pådrag. Om man laddade ett busskort för 600 behövde man bara betala 400! Detta utnyttjade såväl Brittmari som Leif!

Som alltid kul och trevlig stämning, många nyfikna samlades hos oss och det är alltid berikande att samtala med olika människor. Några nya medlemmar tror vi oss ha knutit upp!