Reumatikerkurs2015-04-25

Reumatikerförbundet kurs

Reumatikerförbundet i Stockholm anordnade en kurs den 25 april i Växjö.

Reumatikerförbundet i Stockholm anordnade en kurs den 25 april i Växjö. Suzanna Jansson och Norah Avielle hette kursledarna. Temat var Organisation – Värdegrund.Vi var 10 deltagare från olika föreningar i länet. Efter att ha presenterat oss och svarat på 2 frågor:1) Vad gjorde att du engagerade dig i organisationen? och2 )Vad var ditt första intryck? Det framkom lite olika intryck vilket var intressant.Sedan följde grupparbete där vi skulle skriva upp anledningar till Dessa saker gör att glädjen försvinner och Dessa saker gör att gemenskapen minskar i vår förening.Spännande! Vi kom på en hel del alternativ. När detta var klart bad kursledarna oss vända på detta och hitta positiva saker i stället!    I pausen fick vi kalasa på buffé från en cateringfirma. Välsmakande och gott!