Höstfest Kvarnhagskällan Växjö

Reumatikerdistriktets Höstfest

Reumatikerdistriktet hade i år förlagt sin höstfest till Kvarnhagskällan på Öster i Växjö.

Kvarnhagskällan levde upp till sitt rykte genom att leverera mycket god mat.För underhållningen svarade Jan-Charles orkester från Klavreström. De spelade senare upp till dans. Kramgoa låtar, dansvänlig musik. Goa gubbar allihop, det var vår generations musik!

Distriktet hade som vanligt ordnat ett fint och gediget lotteri. Och Leif hade liksom tidigare skänkt en tavla. Vid dragningen av den så inträffade det nästan osannolika att en ny familjemedlem Dennermyr drog vinstlotten! Ann har vunnit ett år och hennes mamma ett år. Nu var det maken Lars som vann tavlan. Vilken sanslös utdelning!

Det är bara att buga, bocka och gratulera. Nu har de kanske inte plats för mer tavlor av Leif?

Vi var nästan 60 medlemmar som hade mött upp och som hade en avslappnad kväll. Som helhet mycket trevligt!