Omsorgens Dag

Omsorgens dag 21-22 september

Reumatikerföreningen deltog bägge dagarna på Konserthuset vid Omsorgens dag.

Reumatikerföreningen deltog bägge dagarna på Konserthuset vid Omsorgens dag. Vi hade med oss 3 roll-ups, artrosbroschyrer, pennor, föreningens program och vi visade upp Kalle Kanin. Det var väldigt mycket folk, högintressanta föreläsningar som alltid drog minst 600 personer. Vi var placerade på andra våningen vid foajén där vilket gjorde att inte alla stannade till efter avslutade föreläsningar. Men herregud, vi delade ut 100 pennor, vi gjorde slut på alla artrosbroschyrer, vi delade ut massor av våra program plus broschyren Tillsammans som Förbundet  tagit fram. Många kontakter knöts som vi får  nytta av längre fram. Vi tycker det är viktigt att visa upp sig vid dessa tillfälle. Nästa gång skall vi vara bättre rustade med material och mer planerat schema. Vi som var där trivdes, alla var på gott humör. Och det smittar! Leif fick besök av sin glada målarkompis Linda och hon sprider verkligen glädje!