Medlemsträff Ryttartorpet

I stället för den sedvanliga grillkvällen i Åryd träffades vi vid Ryttartorpet i höst. Vi var 23 medlemmar som kom, först drack vi kaffe och åt våfflor. Sedan gick vi en klurig tipsrunda för att sedan avsluta med lite boule-spel och grillning av medhavda korvar och annat.

I samband med kaffet berättade Ulla Karlsson om tiden som varit här vid torpet och angränsande hus i området. Mycket intressant! En stor eloge till Ullas dotter Ann, som var den som hade ordnat den här trevliga dagen. Bokat tid, skaffat grilltillbehör, gjort frågorna till tipsrundan. Starkt jobbat! Åke Dahlberg vann f.ö tipstävlingen följd av Leif Petersson.

Dagen avslutades med att vi lyssnade till Glasrikets Symphonic Band med Leif Pettersson (inte vår sekreterare) som dirigent och Per Anders Löthman som sångsolist. Det blev lite Glen Miller-stuk mot slutet som imponerade. Väldigt mycket folk var församlade i ett underbart sensommarväder. En rolig heldag blev det!

Ett litet Bildspel