Medlemsmöte 17/9-2015

Medlemsmöte där Görel föreläste och visade bilder om Artros.

Vi hade medlemsmöte den 17 september där Görel föreläste och visade bilder om Artros. Vi var 18 deltagare som  lyssnade till Görels visdomsord.Innan vi började drog Sonnie igång ett hårt gympapass ..... Artros är den mest vanligaste diagnosen av reumatiska sjukdomar. Den förekommer mest hos kvinnor. Artros är ofta vanligt i knäleden (oftast insidan)Bland män är artros ganska vanlig bland lantbrukare och byggnadsarbetare. Görel påpekade att artrosskolor gör mycken nytta Det finns ca 1 miljon svenska som har någon reumatisk åkomma. Därför är det ganska sorgligt att reumatikerförbundet endast har 50.000 medlemmar. Innan vi fikade drog Görel den gamla läkarvitsen “säg aldrig till någon kirurg att du har ont i huvudet”  LP