Miniutflykt

Måndag den 15 juni gjorde vi en liten mini-resa .

Måndag den 15 juni gjorde vi en liten mini-resa på initiativ av Brittmari i sittgympagruppen. Vi var 9 glada resenärer som först ställde kosan till Ingrid Burmérius som varit hos oss och introducerat glasfusing. Hon bodde mitt ute i skogen i ett härligt bohem-hem. Här fikade vi, handlade lite av henne och umgicks med två glada hundar. Sedan åkte vi till Ljushuset i Urshult och shoppade mer, det är alltid trevligt att komma dit, det luktar så gott i butiken! Därefter var det dags för lunch vilken vi intog på Mårdslycke Krog vid Tingsryds Camping. När vi var mätta och belåtna tittade vi in i gamla Hammarplasts lokaler för mera inköp. På hemvägen stannade vi till vid Linneryds Camping (Nabben) där ett tyskt par, Andy och Bärbel Ober serverade oss utsökta våfflor med gott kaffe. En perfekt avslutning på dagen!