Kulturnatten 2015

Linedanceuppvisning på Kulturnatten.

I det enorma utbud som fanns vid Kulturnatten i Växjö så deltog även vår förening i samarbete med ABF! Under ledning av vår duktiga och taggade ledarinna, Ann Carlsson, uppträdde 9 av oss på podiet i Utvandrarnas hus med att dansa linedance. Det var jätteroligt och det var överraskande stor publik som såg oss, och det värmde när vi fick så mycket applåder. Publiken satt faktiskt och klappade i takt med musiken. Vi dansade 10 olika danser, tur kanske att vi inte gjorde fler för det blev väldigt varmt i lokalen. Vi fick beröm efteråt, bla av några proffs från Crazy Stompers och Country Cowboys. Många andra utav publiken visste kanske inte vad linedance är för något. Så nu har vi inspirerat några till att prova på tror vi!