Linedancedeltagare

LINEDANCE

LINEDANCEGRUPPEN

Ann Carlsson leder den populära Linedancegruppen i ABF:s lokaler på Arabygatan 80 Växjö.

Vad är egentligen Linedance? Jo, det är ett sätt att tillsammans, med andra glada, pigga och spralliga människor, röra sina stela leder till härligt medryckande musik.

Att vara ett gäng med ungefär samma krämpor underlättar, då man sporrar varandra till mycket skratt med varandra istället för åt varandra. I linedance kan alla vara med oavsett ålder. Just nu är dansarna mellan 61-85 år.

Ledaren Ann Carlsson (som själv har en reumatisk sjukdom) anpassar stegen efter våra förmågor. Hoppstegen blir promenadsteg, helvändningar blir halvvändningar osv. Det viktigaste är att alla kan känna att de fixar det.

Inlärningen av nya danser går väldigt sakta för att alla ska hänga med.

I gruppen just nu är vi 16 medlemmar som har träffats varje måndagseftermiddag under 15 veckor. På avslutningen den 29 april bjöds alla deltagare på en härlig och god exotisk planka som ledaren ordnat till. Dessutom blev det trubadur-underhållning och allsång till kaffet och tårtan. Detta var ett mycket uppskattat inslag där alla sjöng med av hjärtats lust. Ledaren hade även tagit med en korg full med rytm-instrument så att alla även var delaktiga i musicerandet.

Ann Carlsson avtackades med en enorm blomsterkorg och en önskan om en skön sommar av alla sina dansare.

Höstterminen startar den 26 augusti och håller på till den 9 december.

Vill du prova på? Då är du välkommen! Ring till Ann för närmare info på tel:0470-770168