Kulturnatten 2016

Kulturnatten 2016 i Utvandrarnas Hus.

Under kulturnatten var vår förening och dansade linedance i Utvandrarnas Hus. Mycket trevligt, det var ganska mycket folk som såg oss. Vår duktiga ledare Ann Carlsson berättade lite först om oss och sedan vilka danser vi skulle framföra. Hon informerade om dansen “Tillsammans”, jubileumslåten som hyllar Förbundets 70 år 2015 med text av Ingela “Pling” Forsman. Sex danser presenterade vi och som avslutning fick de som var intresserade hoppa med i ringdansen “Sweet Sixteen”. Och det var några som provade, det tyckte vi var härligt! Vi är ju amatörer och vi tar våra felsteg men vi tycker linedance är en mysig och rolig motionsform. Det var många som kom fram efteråt och tyckte det var fint att se oss. Och det värmde!

LEIF