Kalvshaga Hamnkrog

Vårens sista medlemsträff blev mycket lyckad!

Vi träffades vid Kalvshaga Hamnkrog. Naturvetare Anders Rapp berättade om olika fåglar och han härmade deras läten. Ett 20-tal fåglar fick vi lyssna till och när det var gjort så skulle vi, när han härmade igen, peka ut vilken fågel det gällde. Björktrast t.ex.låter som en handdriven gräsklippare fick vi veta och i grönfinkens kvitter kan man avslutningsvis höra en vedkap. Kul!

Men några av oss var riktigt duktiga, Anders blev imponerad.!

Efter det blev det en liten rundvandring innan vi börja grilla. Ann hade 2 kluriga frågesporter som vi fick grunna på. Ett litet lotteri hade hon också ordnat.Vi hade riktigt skönt i sommarvärmen, Ulla badade t.o.m. 22 glada medlemmar hade mött upp till träffen vid denna mycket natursköna plats.