Irländsk Afton Tävelsås Bygdegård

På grund av tekniska problem i Stockholm med hemsidan,kan inga bilder för närvarande visas.

Vi hoppas att det snart löser sig.

Vår förening anordnade en irländsk afton i Tävelsås Bygdegård söndag den 5  maj. Lång planering, hur skulle det gå?

Men vi blev förstummade vilket gensvar vi fick, 104 glada medlemmar från olika föreningar hade mött upp. Så roligt! Alvestaföreningen hade t.o.m ordnat en egen buss!

För musiken svarade O´Hugos Tales and Tunes med rötter från Attsjö, Furuby, Åryd och Dädesjö.

De spelade upp sin fina repertoar av irländsk folkmusik (Molly Malone, Cliffs of Moher m.fl.) och mellan låtarna fick vi se ett bildspel från deras resa till Irland häromåret.

Vi fick bl.a se Giant´s Causeway, ett område med pelarförklyftning med formationer bestående av över 40 000 svarta basaltstenar. Hur häftigt som helst att se!

Efter en timmas medryckande musik fick vi avnjuta en mycket välsmakande buffé. O´Hugos avslutade sedan med några riktigt riviga låtar innan det blev dags för kaffe och lotteri. Så många skänka vinster vi hade fått, det går inte att beskriva. Vi fick sätta in ett extra bord för att få plats med alla vinster. 6 lottringar såldes, fantastiskt!

Ann, Britt och Brittmarie skötte lotteriet med den äran, högt tempo vilket var ett måste. Denna superba trio måste även få en jättestor eloge för hur de ordnat allt

De som ville kunde köpa äkta irländsk öl och whiskey. Och det var hårt tryck på baren bitvis!Som sagt, en superkväll som gav mersmak både vad gäller mat och underhållning.