Grillkväll

Höstsäsongen 2012

Grillkväll i Åryd, stavgång, linedance,  Qigong och studiebesök

Höstsäsong inledde med sedvanlig. Vädret, ja, det var i alla fall uppehåll. Det fanns en tipsrunda där en av frågorna var vad Loa Falkman egentligen heter i förnamn. Det var några som gick på alternativet Lars-Ove ....
Man kunde även beskåda konst och dessutom, till flera damers förtjusning, var det ett loppis som var nytt för i år.

Stavgångsgrupp är igång liksom Linedance och Qigong. Nya medlemmar strömmar till och det känns inspirerande. Vid senaste styrelsemöte fick vi besök av Katri Hedberg och Ingalill Amurén som redogjorde för en artroskurs de varit på i Hallsberg. På flera håll är det tydligen så att ingen får gå till en ortoped utan att gå en artrosskola. Det känns helt rätt i tiden!

I oktober skall föreningen besöka den nya fina fotbollsanläggning i Växjö. Den är döpt till Myresjöhus Arena men är redan kallad "Myran" i folkmun. Där finns även en Österrestaurang och som troligen blir provar av de flera i samband med besöket.