Höstfest Ljungby 2015

Reumatikerdistriktet Kronoberg anordnade den 10 oktober en höstfest i den charmiga lokalen Godsmagasinet i Ljungby. Ordf. Anki Sturesson hälsade de 62 gästerna välkomna.Vi serverades en välsmakande viltbuffé som de unga eleverna vid Ryssbygymnasiet hade tillverkat. Mycket gott faktiskt! Efter maten spelade Jan Charles orkester upp till dans. Verkligen kul att lyssna till gamla goa kramlåtar! Det syntes att de hade kul när de spelade och de lockade upp en hel del på dansgolvet.Så bjöds det på lite annorlunda underhållning också! Växjöföreningens linedancegrupp under ledning av Ann Carlsson visade hur man dansade till jubileumslåten “Tillsammans” med text av Ingela “Pling” Forsman. Ett extranummer bjöd de även på, Cowboy Charleston. Efter detta dök två kaniner upp! Det var Karin Måhlén Johnsson som sjöng sin egna visa “Jag är en liten glad kanin” efter Cornelis “En fattig trubadur”. Brittmari Denborg var också med och förgyllde kvällen med lite kanindans. Uppskattat!Ett väldigt gediget lotteri var ordnat med många fina vinster. Och framåt kvällen fick vi fika med dels tryffel och dels Förbundets jubileumstårta som smakade väldigt gott. Vi som var där tyckte alla att det var en mycket trevlig kväll!