Anki Sturesson hälsar välkommen

Höstfest 2013 KÖK 11

För fjärde året i rad bjöd Distriktet i Kronoberg in alla medlemmar i våra föreningar till en fest.

Denna gång sammanföll den med datumet för internationella Reumatikerdagen, bra "tajmat" alltså!

Festen anordnades på Kök 11, ett populärt ställe som ligger i de gamla infanterilokalerna. Vårt regemente här hette I 11 en gång i tiden, därav namnet.

Ann-Kristin Sturesson inledde med att hälsa välkomna och påpekade vilken märkesdag detta var för reumatiker.

Det var 70 medlemmar som anlände och de fick njuta av en utsökt god mingelbuffé med lax och kyckling.

Vi fick lyssna till verklig skön dansmusik av Gittan & Bergholtz, en duo med mycket förflutet i dansmusiksvängen. Många rycktes med upp på dansgolvet och vi fick även se prov på lite linedance. Trevligt!

Distriktet hade även ordnat ett stort lotteri med fina priser. Det fanns fyra högvinster och lotterna gick åt på nolltid.

Och även vi som blev "lottlösa" trivdes hela kvällen!

Leif Petersson

REUMATIKERFÖRBUNDENS DISTRIKTSFEST DEN 12 OKTOBER 2013

Den numera traditionella Distriktsfesten firades i år, väldigt passande, på Internationella Reumatikerdagen.

Ett 70-tal glada och förväntansfulla medlemmar äntrade dörrarna till KÖK11

Och lämnade den vackra höstkvällen utanför.

Väl inne bjöds det på välkomstdrink med Tranbärsjuice och Björnbär.

Ett Välkomstanförande hölls av Anki Sturesson som berättade om kvällens upplägg och presenterade Birgitta och Janne som skulle sköta underhållningen.

Även Christina Harnegård sade några ord om kvällen och höll för övrigt med föregående talare.

Buffén, som benämdes ”Mingelbuffé” bestod av bl.a lax, kycklingspett, potatis, sallad m.m., var alldeles utsökt och många ville gärna ha mer. Tyvärr tog maten slut så alla fick inte ta en andra gång. Lite snopet men inget att göra åt. Dock var alla ändå glada.

Den eminenta orkestern spelade upp till dans och många var de par som befolkade dansgolvet. Det var svårt att sitta still för den glada musiken ledde till att det spritte i många stela leder. Härligt!

Växjöföreningen hade några från sitt Linedance-gäng närvarande och även de var uppe och steppade några gånger när musikerna körde lite mer Country-stuk över låtarna. Här passade även några övriga deltagare på att testa hur det var att dansa Linedance, och någon frågade om de kunde få komma och testa när de övar.

Än har de inte sett några, men de är välkomna när de vill.

Det såldes även lotter under kvällen med mycket fina vinster som var skänkta från olika håll. Många glada vinnare gick hem med famnen full.

Kvällen var väldigt trevlig och uppsluppen och många glada och smittande skratt hördes runt om i salen.

Nöjda och trötta vandrade sedan alla ut i den fortfarande fina höstkvällen/natten.

Ann Carlsson

• 5 år sedan Permalänk

vad roligt ni har det! Önskar att jag vore med. Kram till er alla.