Hälsomässa

Hälsomässa Växjö

I helgen avhölls en Villa-och Hälsomässa i Tipshallen i Växjö.

I helgen avhölls en Villa-och Hälsomässa i Tipshallen i Växjö. Liksom för 2 år sedan var Reumatikerdistriktet Kronoberg med och visade upp sig. Vi anser att det är väldigt viktigt att visa upp sig och Distriktet hade ordnat en väldigt fin monter med affischer, broschyrer och kataloger. En tipstävling fanns med så att vi kunde mäta någorlunda hur många som besökte oss. Dessutom var Jessica från Hjälpmedelsteknik där och visade upp en mängd hjälpmedel som reumatiker av i dag måste ha. Alla dessa vansinniga produkter som finns i marknaden och som blir värre och värre att öppna!
Enligt Smålandsposten besöktes mässan av 7.000 personer under de 2 dagarna. Vi gjorde vad vi kunde för att sprida information och kunskap om vad vi står för. Det var 4 föreningen som ställde upp, Alvesta, Ljungby, Uppvidinge och Växjö.
Många kom och lyssnade och ställde frågor (och fick dessutom smaka på små påskägg!) Precis som förra gången tyckte vi det var inspirerande och roligt att vara med.