Grillkväll vid masugnen Åryd

Vår sedvanliga höstupptakt med grillning i Åryd.

Vår sedvanliga höstupptakt med grillning i Åryd går till historien som en av de finaste grillkvällar vi någonsin haft! Vindstilla, solen sken på oss, maten smakar alltid så bra utomhus.Vi var 16 vuxna och en liten tös som deltog. Väldigt kul att Irena och Bengt tog med sin dotter och barnbarn från Paris, den lilla tjejen Freja förgyllde tillvaron för oss! På andra våningen visade Leif tavlor och där finns dessutom ett loppis vilket lockade till några inköp. Som vanligt presenterades en tipstävling. Bäst i denna lyckades Kristina Edin och Gunilla Carlsson som hade 8 rätt var. Grattis! En av frågorna gällde filmen “Trollkarlen från Oz”. Filmen där Judy Garland slog igenom. Den var annars tillrättalagd för en annan ung flicka. Vem då?Elisabeth Taylor – Shirley Temple – Mary Pickford.Vem tror ni?

goodbyeLeif