Föreläsning DUBAI

Föreläsning Dubai.

Vi har fått lyssna till ett intressant föredrag om Dubai.

Vi har fått lyssna till ett intressant föredrag om Dubai. Ingrid och Lars Andersson har en dotter Malin, som bor och jobbar där. Lars hade tagit en del bilder som han visade och pratade samtidigt om denna moderna och märkliga stad.Några fakta: Dubai har världens tre högsta hotell: Jumeirah Emirates Towers (309 meter), Burj Al Arab (321 meter) och Rose Tower (333 meter)Dubai har världens högsta byggnad, det 828 meter höga Burj KhalifaDubai har en av världens största inomhusskidbackar, Ski Dubai i Mall of the Emirates, som är 400 meter lång och 85 meter hög. Dubai har världens största konstgjorda landmassor i havet: Palm Jumeirah (5 kilometer lång), Palm Jebel Ali (7,5 kilometer lång). Byggandet pågår av Palm Deira, som kommer att bli 12,5 kilometer lång. Världens största shoppingcenter, Dubai Mall, finns här. 1.400 butiker.Här finns väl utbyggt buss-system och här finns även tunnelbana. Fina vägar med bl,a 14-filig motorväg. Juni och juli kan här bli 40 grader varmt

LEIF