Föreläsning Christian Wass

Efter Distriktets styrelsemöte den 5 april så åkte flera av oss ner till Sigfrids-salen (Vattentorget) för att lyssna till Christian Wass.

Han föreläste i ämnet “Vi har kraften!”. Christian drabbades 1992 av en dykolycka som gjorde att han fick ryggmärgsskador och blev rullstolsbunden. Han var då 20 år och hade hela livet framför sig. Han har på något mirakulöst sätt tagit sig tillbaka och är i dag en av Sveriges mest uppskattade föredragshållare.

Han  har skrivit boken “Invalido”. Han finns med på Facebook (Framsteg) Han hade några visdomsord som jag noterade: “När det blåser till storm bygger en del vindskydd. Andra bygger väderkvarnar”. Vi var ett 80-tal åhörare som uppskattade Christians föredrag.