Föreläsning Anna Ulvskog

Vi har lyssnat till ett föredrag av Anna Ulvskog.

Ämnet var friskvård och kostens påverkan på vår hälsa.Anna, som är en dipl. friskvårdskonsult, inledde med att fråga vad vår definition på hälsa är. Det blev många olika förslag! Hon nämnde en professor, Antonovsky, som definierat vad hälsa är. Vidare berättade hon om KASAM, känslan av sammanhang styr om jag upplever mig frisk eller sjuk.

Anna talade även om balans-massage och nämnde Oxytocin som är ett hormon och en signalsubstans som sätter fart i kroppen vid vänlig, fysisk beröring. Anna är även massör och hon nämnde begreppet DO IN – en japansk självmassage.

När hon kommit så långt så fick vi alla börja massera oss själva. Från topp till tå. Helt perfekt innan kaffet tyckte vi 20 intresserade medlemmar som hade kommit.

På Annas hemsida kan man läsa om “naturlig facelift” en ansiktslyftning utan kirurgiska ingrepp. Spännande!