Distriktets fest 11 oktober 2014

Vårt distrikt i Kronoberg hade sin traditionella fest på Kök 11 i lördags. Anki Sturesson, ordf. berättade i sitt inledningstal att det var den förra, mycket saknade, ordf. Christina Harnegård som kom på idén med denna fest. Hon hade säkert blivit otroligt glad om hon sett att vi var 95 gäster som samlats!

Kök 11 hade dukat upp med en italiensk buffé, mycket njutbart och gott. För musiken svarade liksom i fjol det duktiga paret Gittan och Janne.
De körde kramgoa låtar från 50- och 60-tal vilket föranledde en del trängsel på dansgolvet. Kul! Janne gjorde f.ö. en helt suverän version av den härliga gamla låten "Apache". Imponerande!

Jessica från Hjälpmedelsteknik var med på ett hörn och visade en mängd små hjälpmedel som vi reumatiker har nytta av. Hon fick sälja en hel del vilket var roligt.

Distriktet hade som vanligt ett fint lotteri där högvinsterna bl.a var en oljemålning  med havsmotiv och Sven Ljungbergs fina bok "Teckningar".
Vi som var där intygar att det blev en riktigt glad kväll!

LEIF