Distriktets årsmöte 2018

Distriktets Årsmöte 2018

Reumatikerdistriktet Kronoberg har haft årsmöte på Vallhagen.

Årsmötet leddes av Charlotta Svanberg som fick hoppa in med kort varsel. Valberedningen har haft en tuff vår då 3 ledamöter  (Ulla Holmgren. Görel Gemzell Åhman och Ann Eliasson) avgått. Men vi fick 3 nya namn, Ann Carlsson, Ilona Jonasson och Irene Kirstern.

Gunwor presenterade valberedningens resultat på ett bra sätt. Efter mötet blev Eva Karlsson avtackad.

Efter maten serverades vi en god smörgåstårta. Ann och Britt-Marie hade gjort i ordning och förberett och dukat. Efter maten fikade vi och distriktet hade ordnat ett litet lotteri med fina vinster.

En rolig grej som hände var när Charlotta under mötet helt plötsligt läste upp några summor och kostnader vilket gjorde att Monika förfärat reste sig upp och sa att “det här känner jag inte igen!”. Det visade sig att någon förening glömt kvar ett papper på bordet som Charlotta trodde tillhörde oss. Vi hade mycket kul åt detta efteråt!