Datakurs 2014-10-30

Datakurs Växjö 2014-10-30

Reumatikerdistriktet anordnade en kurs för webbansvariga om våra hemsidor.

Kursen var förlagd till ABF, Arabygatan 80, Växjö.Annelie Norberg och Elenor Berglund från Förbundet hade åkt ner för att informera och lära oss. Vi var sex deltagare från olika föreningar.Vi fick lära oss göra artiklar med bild, länk, taggar och bilaga. Vi fick lära oss lite mer om puffar. Vi hade lite otur ibland då det dök upp "Underhållsarbete pågår" i våra datorer. Such happens! Efter förmiddagspasset vankades god mat, kroppkakor med lingon. Och innan eftermiddagsfikat gjorde vi ett litet besök hos en linedancegrupp som fanns på plats. De visade två pigga danser.Trevligt!

Efter avslutad kurs blev kurslärarna avtackade av Anki Sturesson som överlämnade presenter. Välförtjänt!

MVH Leif