Datakurs 2015-05-07

Datakurs Arabygatan 80

Reumatikerdistriktet Kronoberg hade anordnat en datakurs.

Reumatikerdistriktet Kronoberg hade anordnat en datakurs i webb-utbildning i ABFs lokaler, Arabygatan 80. Elenor Berglund från Förbundet hade gynnat SJ och kommit ner till oss. Först gick hon igenom lite grunder, hur man skapar en nyhet, hur man kommer till admin-sidan. Sedan mer avancerat, hur man skapar en puff och Content Slider. hur man skapar menyflikar och hur man lägger in bilder. Elenor blev glatt överraskad när hon fick se vårt linedance-klipp, dels från Kulturnatten och dels hennes egna steg hon skapat till låten “Tillsammans”. Innan vi skiljdes åt presenterade hon en ny manual som vi alla uppskattade. Vårt distrikt överlämnade en liten present till henne för väl genomförd föreläsning. Det var hon värd!