Besök från ABF

Måndag 14 september fick vi besök av Camilla Mörberg och Ola Persson från ABF.

Måndag 14 september fick vi besök av Camilla Mörberg och Ola Persson från ABF. De informerade om vilka regler som gäller för våra kurser. Givande samtal med lite fika som synes!Vi fick veta att max-utbetalning är 1.000 kronor. Alla noll-arvoderade aktiviteter skall anmälas innan. När vi gör nästa programutskick vill ABF att det skall framgå att aktiviteterna sker i samband med ABF. Vi tar till oss det. Stavgång bör byta namn till natur-vandring (eller kultur-vandring) Tja, varför inte? Ordet stavgång känns lite förlegat. Vi får bidrag till denna grupp under förutsättning att visst studiematerial presenteras varje gång. Leif lovade detta.Och i dag hade han med sig 2 vackra blomsterböcker. En örtabok av Sune och Stina Jonsson och en engelsk bok (Wild Flowers) som vi studerade.

hej från mejLP