ÅRSMÖTET 2018

Föreningens årsmöte avhölls den 24 februari på Vallhagen.

Lite av Underhållningen med Emilio Walter

Efter att Görel hälsat välkommen, speciellt till våra inbjudna medlemmar från Uppvidinge, Monika Hammarström och Lena Sonesson, så övertog Charlotta Svanberg ordförandeklubban. Ett möte som gick friktionsfritt, alla val klarades av till belåtenhet.

Efter mötet avtackades Sonnie Franzén för allt sitt jobb inom föreningen. Blommor fick även Charlotta Svanberg samt Jonas Kambring för hans stöd med datorhjälpen inför årsmötet. Doris Wall framförde tack till Sonnie och Leif för allt deras jobb genom åren. Det värmde!

Efter förhandlingarna bjöd föreningen på en synnerligen välsmakande köttgryta med ris och bröd. Ann, Britt och Brittmarie hade själva ordnat detta. Stor eloge till dem!

Sedan bjöds vi på underhållning. Och inte vilken underhållning som helst! Emilio Walter, känd från TV i bl.a Bingolotto, framträdde med ackompanjatör. Han fick med alla i publiken i sina riviga låtar. Vi var bara några få i styrelsen som visste om detta så för flertalet av medlemmarna blev det en glad överraskning som Ann och Conny hade fixat. Emilio bjöd på sig själv, härlig attityd och spelglädje. Kort sagt, han gick hem innan han gick hem! Alla vi närvarande fick en stunds verklig musikupplevelse. Kul!

ajö från den gamle sekreteraren