40-års Jubileum Växjö

Reumatikerföreningen i Växjö har firat 40 år!

Reumatikerföreningen i Växjö har firat 40 år! Detta skedde lördagen den 3 oktober på 4 Krogar vid Växjösjön. Efter välkomstdrinken hälsade vår ordf. Görel alla välkomna och passade på att presentera styrelsen och alla ledare. Därefter intog vi en välsmakande buffé. När den var klar intog två glada trubadurer från Alvesta scenen, nämligen  Tim och Simon. Dessa båda musikaliska herrar har figurerat – och segrat! i radio Kronobergs program “Kronobergstoppen “. När vi lyssnat på dem blev ingen förvånad över detta! Bra repertoar från Hasse Andersson, Beatles, Elvis och Creedence m.fl. Sedan, utan förvarning, kom det in en kanin på scenen! Det var Karin som kom i kaninutstyrsel och presenterade en egen händig visa med reumaanknytning. Och innan hon var klar kom det en kanin till, nämligen Brittmari. Stort jubel till dessa båda glada kaniner! Kanin, förlåt, Karin, hade även tillverkat ett klurigt korsord. Starkt jobbat! Vid kaffet uppvaktade Ann-Kristin Sturesson från Distriktet, Eva Karlsson från Ljungbyföreningen och Maj-Lis Årdh från Alvestaföreningen. Vi fick en väldigt fin och personlig tavla från Alvestagänget där de gjort ett collage med bilder från våra hemsidor. Mycket trevligt och uppskattat! Vi har även erhållit en gåva från Uppvidinge-föreningen. Vi var sammanlagt 57 deltagare som hade mött upp en ovanligt varm och skön oktoberdag och alla vandrade hem i natten glada, mätta och belåtna!

LP

• 3 år sedan Permalänk